Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Didactiek --- Klassenmanagement --- Beginnende leraar --- Onderwijsstijl --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- Beeldmateriaal
Choose an application
Didactiek --- Klassenmanagement --- Beginnende leraar --- Onderwijsstijl --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- Beeldmateriaal
Choose an application
Dit boek gaat over de agogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Classe (Enseignement)--Organisation --- Classes (Enseignement)--Organisation --- Classes (éducation) -- Conduite --- Classroom management --- Klas (Onderwijs)--Organisatie --- Klassen (Onderwijs)--Organisatie --- 454.2 --- lerarenopleidingen --- gedragsproblemen --- klasbeheer --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- 060315.jpg --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- Education --- Aims and objectives --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
onderwijsonderzoek --- onderwijssociologie --- Research on teaching --- #KVHB:Onderwijskwaliteit --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- kwaliteitszorg --- onderwijs --- 450.4 --- leerprocessen (ler) --- onderwijs (ler) --- onderwijsresearch (ler) --- Onderwijsonderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Pedagogiek --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Veranderingsmanagement --- Schoolmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Klassenmanagement --- Leerlingbegeleiding --- Leidinggeven --- Schoolleiders --- Natuurwetenschappen --- Leiderschap --- Schooldirectie --- Onderzoek (wetenschap) --- Schoolleider
Choose an application
Annelies Boutellier stelt in haar boek dat goed vakmanschap van de leraar staat of valt met reflectie op en bewustzijn over de eigen persoonlijkheid. Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de a-specifieke factoren van lesgeven en zal hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in een tijd, waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht. Een groot deel van het boek bestaat uit uitleg over de opbouw van onze persoonlijkheid. De auteur belicht uitvoerig de biografische en de systemische kant van deze ontwikkeling. De eerste gaat over de aanpassing aan de omgeving. De systemische kant heeft te maken met het feit dat we als mens leven in grotere gehelen (systemen) en dat de dynamieken in een systeem veel invloed hebben op hoe we in het leven staan. Overal worden deze inzichten onderbouwd met voorbeelden uit de praktijk en via onderzoeksvragen wordt de lezer tot reflectie gestimuleerd. Dit boek is vooral geschreven voor jonge en aankomende leraren. Om hen te ondersteunen bij de ontwikkeling van de zeven competenties van het vak leraar. In vijf hoofddelen, onderverdeeld in bijna twintig korte hoofdstukken, tracht de auteur aan aanstaande leraren duidelijk te maken dat goed vakmanschap staat of valt met reflectie op en bewustzijn van de eigen persoonlijkheid. Nadenken dus over je eigen houding als onderwijsgevende en inzicht krijgen in jezelf. Uit de herinnering aan onze eigen schooltijd komen leraren in gedachten die uitmuntten in aandacht en tijd voor leerlingen hadden, humor, enthousiasme, openheid en eerlijkheid. Mensen die een luisterend oor toonden, authentiek handelden, rust uitstraalden, liefde voor het vak toonden en leerlingen persoonlijk benaderden. Het lijkt van alle tijden. Aan de hand van zogenoemde onderzoeksvragen en gelukkig ook tal van voorbeelden uit de praktijk, kan het boek van waarde zijn voor mensen die zich voorbereiden op het leraarsvak. Wellicht leidt Het tot meer zelfinzicht in talrijke schoolsituaties Inhoudsopgave : Deel 1 Introductie 1 Leerlingen herinneren zich jou door wie je bent 2 Leren kijken naar jezelf is het begin 3 In de klas valt veel te beleven 4 Op het werk van de leraar kun je vanuit verschillende invalshoeken reflecteren Deel 2 Worden wie je bent is een complex proces 1 Het grote avontuur na je geboorte 2 Een deel van jezelf beheerst je hele leven 3 Emoties sluiten zelden `n op n` aan bij de situatie 4 Het kind in ons doet altijd mee 5 We projecteren veel op anderen 6 Een leraar heeft dagelijks met projecties te maken Deel 3 Je bent altijd deel van een groter geheel 1 Onze persoonlijkheid wordt ook bepaald door het grotere geheel 2 Door een opstelling kom je veel te weten 3 Zich op je familiesysteem maakt het werk voor jou als leraar vrijer 4 In een schoolorganisatie zorgen de verschillende systemen voor een enorme dynamiek Deel 4 Wat kun je doen als je eigenlijk niets moet doen? 1 Kleine acties met veel effect 2 Het enneagram Helpt je op weg 3 Kanten van onze persoonlijkheid die werken als kwaliteit Deel 5 Afronding
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenopleiding --- Lerarenopleiding --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Onderwijsstijlen --- E-books --- departement Lerarenopleiding 11 --- Leraren --- Bijscholing. --- Professionalisering. --- (vak)didactiek talen. --- 450.7 --- bijscholing --- klassenmanagement --- leraren --- onderwijs --- opleidingen --- professionalisering --- zelfontwikkeling --- Professionalisering --- Reflecteren --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- klasmanagement --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
978-90-301-2446-7
371.67 --- 373.3 --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- schoolagenda --- 450.8 --- Kleuteronderwijs --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolagenda's(agenda's) --- 471 --- Dagboeken --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Relatie ouder - school --- 471.2 ) Basisonderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- kleuterdagboek --- Klasdagboek ; kleuteronderwijs --- Dagboeken: kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Schoolagenda's --- Klassenmanagement --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolagenda
Choose an application
Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de a-specifieke factoren van lesgeven en zal hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in een tijd, waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht. Een groot deel van het boek bestaat uit uitleg over de opbouw van onze persoonlijkheid. De auteur belicht uitvoerig de biografische en de systemische kant van deze ontwikkeling. De eerste gaat over de aanpassing aan de omgeving. De systemische kant heeft te maken met het feit dat we als mens leven in grotere gehelen (systemen) en dat de dynamieken in een systeem veel invloed hebben op hoe we in het leven staan. Overal worden deze inzichten onderbouwd met voorbeelden uit de praktijk en via onderzoeksvragen wordt de lezer tot reflectie gestimuleerd. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenopleiding --- Lerarenopleiding --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Onderwijsstijlen --- 450.7 --- bijscholing --- klassenmanagement --- leraren --- onderwijs --- opleidingen --- professionalisering --- zelfontwikkeling --- Professionalisering --- Reflecteren --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- klasmanagement --- Opleiding en bijscholing --- Leraren --- Bijscholing. --- Professionalisering. --- (vak)didactiek talen. --- #PBIB:+SLO 220.93 --- lesgeven --- reflectie --- Enneagram --- Lesgeven --- Persoonlijkheidsleer --- Reflecteren (Terugblikken) --- Beginnende leraren --- Onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- Reflectie --- Studentgericht onderwijs --- opleiding van onderwijsgevenden --- 081568.jpg --- Leraren ; professionalisering --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Management --- E-books --- Onderwijsstijl
Choose an application
Het pedagogisch handelen van de leraar wordt vanuit verschillende invalshoeken bekeken : het eigen beroepsbeeld, de individuele leerling, het groepsproces, de leraar als persoon en de de schoolomgeving.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Primary education --- intercultureel onderwijs --- pedagogisch klimaat --- lerarenopleiding --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiatie --- 474.23 --- 433 --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Kringgesprek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Diversiteit --- Groepsgedrag --- Klassenmanagement --- Leerlijnen --- Leraren --- Ouderparticipatie --- Pedagogisch klimaat --- Schoolorganisatie --- Groepsgesprek --- 473.7 --- Klasbeheer --- Klasgeest --- Klasklimaat --- Onderwijsstrategieën --- 081571.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Opvoeding in de praktijk --- Lerarenbegeleiding --- Schoolmanagement --- Leerlijn --- Leraar --- Jongere --- Directie
Choose an application
De auteurs geven de lezer inzicht in communicatieve processen die zich in de klas en daaromheen afspelen.
Communicatie --- Onderwijs. --- Initial didactic situation --- klassengesprekken --- communicatievaardigheden --- leraren-leerling relatie --- interpersonele communicatie --- Didactic strategies --- Communication --- Study and teaching --- Ethnicity --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 37.015.31 --- 371.212 --- communicatie --- klasklimaat --- klasmanagement --- 454.22 --- didactiek --- onderwijs --- 305.2 --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- 454.2 --- 499.4 --- Communicatie docent-student --- Communicatieve vaardigheden --- Empowerment (zelfbeschikking) --- Klassengesprekken --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- 484.22 --- communicatie (ler) --- communicatievaardigheden (ler) --- klasgesprekken (ler) --- Relatie leraar-leerling --- Communicatie in de klas --- communicatie (leesbaarheid) --- groepsdynamica --- leerlingenbegeleiding --- omgangskunde --- Communicatie ; onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactische beginsituatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Psychologie van groepen --- Onderwijsstrategieën --- Mondelinge communicatie --- departement Lerarenopleiding 07 --- secundair onderwijs --- communicatieprocessen --- groepscommunicatie --- Klassenmanagement --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- Coöperatief leren --- Groepsdynamiek --- 304 --- 305.8 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- sociale vaardigheden --- Klassengesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- KUL
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|