Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Multi
Didiclass : didactische dilemma's : classroommanagement conflicten : multimediale leeromgeving : beroepsvoorbereiding leraar : casusbank
Authors: --- --- ---
ISBN: 9081009826 Year: 2007 Publisher: Leeuwarden Ruud de Moor Centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Didiclass : didactische dilemma's : classroommanagement conflicten : multimediale leeromgeving : beroepsvoorbereiding leraar : casusbank
Authors: --- --- ---
ISBN: 9081009826 Year: 2007 Publisher: Leeuwarden Ruud de Moor Centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Doeltreffend klasbeheer : effectief omgaan met de klasgroep
Authors: ---
ISBN: 9789044122176 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de agogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding.


Book
Wat werkt op school : research in actie : meta-analyse van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk : beter leerproces, hogere resultaten
Author:
ISBN: 9789074233705 Year: 2007 Publisher: Vlissingen Bazalt


Book
Beter voor de klas : werken aan je persoonlijke professionaliteit
Author:
ISBN: 9789024417698 Year: 2007 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Annelies Boutellier stelt in haar boek dat goed vakmanschap van de leraar staat of valt met reflectie op en bewustzijn over de eigen persoonlijkheid. Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de a-specifieke factoren van lesgeven en zal hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in een tijd, waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht. Een groot deel van het boek bestaat uit uitleg over de opbouw van onze persoonlijkheid. De auteur belicht uitvoerig de biografische en de systemische kant van deze ontwikkeling. De eerste gaat over de aanpassing aan de omgeving. De systemische kant heeft te maken met het feit dat we als mens leven in grotere gehelen (systemen) en dat de dynamieken in een systeem veel invloed hebben op hoe we in het leven staan. Overal worden deze inzichten onderbouwd met voorbeelden uit de praktijk en via onderzoeksvragen wordt de lezer tot reflectie gestimuleerd. Dit boek is vooral geschreven voor jonge en aankomende leraren. Om hen te ondersteunen bij de ontwikkeling van de zeven competenties van het vak leraar. In vijf hoofddelen, onderverdeeld in bijna twintig korte hoofdstukken, tracht de auteur aan aanstaande leraren duidelijk te maken dat goed vakmanschap staat of valt met reflectie op en bewustzijn van de eigen persoonlijkheid. Nadenken dus over je eigen houding als onderwijsgevende en inzicht krijgen in jezelf. Uit de herinnering aan onze eigen schooltijd komen leraren in gedachten die uitmuntten in aandacht en tijd voor leerlingen hadden, humor, enthousiasme, openheid en eerlijkheid. Mensen die een luisterend oor toonden, authentiek handelden, rust uitstraalden, liefde voor het vak toonden en leerlingen persoonlijk benaderden. Het lijkt van alle tijden. Aan de hand van zogenoemde onderzoeksvragen en gelukkig ook tal van voorbeelden uit de praktijk, kan het boek van waarde zijn voor mensen die zich voorbereiden op het leraarsvak. Wellicht leidt Het tot meer zelfinzicht in talrijke schoolsituaties Inhoudsopgave : Deel 1 Introductie 1 Leerlingen herinneren zich jou door wie je bent 2 Leren kijken naar jezelf is het begin 3 In de klas valt veel te beleven 4 Op het werk van de leraar kun je vanuit verschillende invalshoeken reflecteren Deel 2 Worden wie je bent is een complex proces 1 Het grote avontuur na je geboorte 2 Een deel van jezelf beheerst je hele leven 3 Emoties sluiten zelden `n op n` aan bij de situatie 4 Het kind in ons doet altijd mee 5 We projecteren veel op anderen 6 Een leraar heeft dagelijks met projecties te maken Deel 3 Je bent altijd deel van een groter geheel 1 Onze persoonlijkheid wordt ook bepaald door het grotere geheel 2 Door een opstelling kom je veel te weten 3 Zich op je familiesysteem maakt het werk voor jou als leraar vrijer 4 In een schoolorganisatie zorgen de verschillende systemen voor een enorme dynamiek Deel 4 Wat kun je doen als je eigenlijk niets moet doen? 1 Kleine acties met veel effect 2 Het enneagram Helpt je op weg 3 Kanten van onze persoonlijkheid die werken als kwaliteit Deel 5 Afronding


Book
Beter voor de klas : werken aan je persoonlijke professionaliteit
Author:
ISBN: 9789024417698 Year: 2007 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de a-specifieke factoren van lesgeven en zal hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in een tijd, waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht. Een groot deel van het boek bestaat uit uitleg over de opbouw van onze persoonlijkheid. De auteur belicht uitvoerig de biografische en de systemische kant van deze ontwikkeling. De eerste gaat over de aanpassing aan de omgeving. De systemische kant heeft te maken met het feit dat we als mens leven in grotere gehelen (systemen) en dat de dynamieken in een systeem veel invloed hebben op hoe we in het leven staan. Overal worden deze inzichten onderbouwd met voorbeelden uit de praktijk en via onderzoeksvragen wordt de lezer tot reflectie gestimuleerd. (Bron: covertekst)


Book
Verschillen in de klas : pedagogisch handelen in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789024417445 Year: 2007 Publisher: Soest Nelissen


Book
Communicatie in de klas
Authors: ---
ISBN: 9789030192510 9789030192138 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs geven de lezer inzicht in communicatieve processen die zich in de klas en daaromheen afspelen.

Keywords

Communicatie --- Onderwijs. --- Initial didactic situation --- klassengesprekken --- communicatievaardigheden --- leraren-leerling relatie --- interpersonele communicatie --- Didactic strategies --- Communication --- Study and teaching --- Ethnicity --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 37.015.31 --- 371.212 --- communicatie --- klasklimaat --- klasmanagement --- 454.22 --- didactiek --- onderwijs --- 305.2 --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- 454.2 --- 499.4 --- Communicatie docent-student --- Communicatieve vaardigheden --- Empowerment (zelfbeschikking) --- Klassengesprekken --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- 484.22 --- communicatie (ler) --- communicatievaardigheden (ler) --- klasgesprekken (ler) --- Relatie leraar-leerling --- Communicatie in de klas --- communicatie (leesbaarheid) --- groepsdynamica --- leerlingenbegeleiding --- omgangskunde --- Communicatie ; onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactische beginsituatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Psychologie van groepen --- Onderwijsstrategieën --- Mondelinge communicatie --- departement Lerarenopleiding 07 --- secundair onderwijs --- communicatieprocessen --- groepscommunicatie --- Klassenmanagement --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- Coöperatief leren --- Groepsdynamiek --- 304 --- 305.8 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- sociale vaardigheden --- Klassengesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- KUL

Listing 1 - 9 of 9
Sort by